ProX Crater 880lm Test – lampka rowerowa z wymiennym akumulatorem

ProX Crater

Długo świecąca lampka rowerowa z wymiennym akumulatorem o dużej mocy. To główne cechy lampki przedniej ProX Crater, która przyciąga uwagę rowerowych turystów. ProX Crater 880lm to również lampka, którą ja wyszukałam i używam przez dłuższy czas. Bardzo ją lubię, dlatego piszę ten artykuł z miłą chęcią 🙂 . Czytaj dalej i dowiedz się, czy lampka spełni i Twoje oczekiwania.

O lampce ProX Crater 880lm

Lampka ProX Crater świeci z maksymalną mocą 880 lumenów. Posiada jedną super jasną diodę CREE XM-L2 U2 LED a także soczewkę w technologii dual distance poprawiającą widoczność zarówno przed kołem jak i wydłużającą zasięg świecenia. Ponadto lampka nie oślepia jadących z przeciwka kierowców.

Natomiast spośród konkurentów wyróżnia ją to, że jest to lampka rowerowa z wymiennym akumulatorem i umożliwia pracę w trybie stałym na najwyższej mocy do 3,5h i aż do 10h w najniższej mocy 240 lumenów.

ProX Crater posiada 4 tryby świecenia – 3 stałe i 1 migający. Lampka świeci w trybie niskim 240lm przez 10h, średnim 380lm do 7h, a w najwyższym 880lm do 3,5h. W trybie migającym 380lm+100lm lampka wytrzyma do 10h.

Lampka wygląda na wykonaną solidnie z połączenia aluminium i tworzywa. Zasila ją akumulator 18650 litowo-jonowy o pojemności 2600mAh ładowany przez mini USB.

Lampkę kupisz w naszym sklepie stacjonarnym i internetowym a pełną specyfikację producenta i opis znajdziesz w karcie produktu tutaj.

ProX Crater unboxing – co kryje opakowanie

Lampka wraz z akcesoriami zapakowana jest w elegancki kartonik świetnie nadający się na prezent,

Natomiast w opakowani wraz z lampką znajduje się kabel micro USB do ładowania, uchwyt szybkiego montażu oraz instrukcja.

Lampka ProX Crater jest stosunkowo lekka, wykonana z aluminium oraz tworzywa ABS/PC. Wodoodporność IPX4 daje odporność na lekki deszcz. Posiada wskaźnik naładowania akumulatora w przycisku. Z boku lampki znajdują się diody świecące na czerwono.

Wymienny akumulator 18650 litowo-jonowy ładowany jest ok 4h przez gniazdo mini USB, które znajduje się w spodniej części lampki. Do naładowania potrzebna jest np. ładowarka jak do telefonu, której nie ma w zestawie.

Dzięki opcji wyjęcia akumulatora można wozić ze sobą naładowany zapasowy akumulator na wymianę, co jest bardzo praktyczną funkcją lampki. Wyjęcie akumulatora jest bardzo proste. Wystarczy odkręcić tylną pokrywę lampki, wysunąć akumulator, włożyć nowy i zakręcić pokrywę.

Ponadto lampka świeci podczas ładowania np. z powerbanku.

Lampka rowerowa z wymiennym akumulatorem w terenie

Lampkę montuje się do kierownicy za pomocą uchwytu z tworzywa przykręcanego na śrubę. Za pomocą naciśnięcia jednej dźwigni można lampkę szybko wypiąć i schować, gdy nie jest potrzebna.

Porównanie trybów stałych 240/380/880lm

Lampka posiada 3 tryby światła stałego. Podczas testów umieściliśmy 6 odblaskowych znaczników w odległości co 10 metrów, które pomogą zaprezentować zasięg lampki w poszczególnych trybach. Już najniższy tryb pomaga poruszać się w nocy w lesie, jednak każdy tryb mocniejszy dodaje komfortu i pewności 🙂 Między trybem 240 i 380 lumenów w praktyce w takiej scenerii nie było bardzo znaczących różnic mających wpływ na zasięg widzenia. Natomiast w trybie maksymalnym więcej było widać również na boki.

ProX Crater 880lm Test maksymalnej mocy

Komfort jazdy z lampką Crater na maksymalnej mocy zależy od terenu. Jeśli mamy prostą, w miarę równą drogę asfaltową, szutrową czy nawet leśną, to zasięg jest wystarczający. Podczas lawirowania między drzewami np. na singlach, gdzie możemy trafić na kamienie czy korzenie przyznam, że brakuje trochę mocy i lepszej widoczności na boki. Dlatego do jazdy w przeważającym terenie warto wybrać lampkę z dwiema diodami np. ProX Avior II czy ProX Kastor-X (Czytaj też artykuły o testach ProX Avior II – test mocnej lampki przedniej 2000 lm do MTB, ProX Kastor X Test lampki 1800 lm). Natomiast do codziennej jazdy i na wyprawy, gdzie liczy się długa praca bez ładowania, dobrze sprawdzi się lampka ProX Crater.

Podsumowanie i ocena

ProX Crater to lampka o dużej mocy, która jest praktyczna do codziennej jazdy a jej tryby świecenia nie oślepiają kierowców. Natomiast dzięki możliwości przedłużania działania przez wożenie ze sobą zapasowych, wymiennych akumulatorów czy też funkcję świecenia podczas ładowania z powerbanku świetnie nadaje się na długie jazdy po zmroku i na wyprawy. To właśnie dzięki długiej pracy przy ograniczonym dostępie do prądu Crater świetnie sprawdza się w turystyce. Ponadto dużą zaletą jest fakt, że lampka długo świeci w niższych trybach, bo aż do 10h w trybie 240 lumenów. Dzięki temu podczas wyjazdów nie trzeba się martwić, gdy nie wiadomo kiedy dotrze się do celu.

Na plus jest prostota obsługi i to, że lampkę można ładować standardową ładowarką do telefonu przez mikro USB.

Na przykład lampka świetnie sprawdziła mi się podczas przejazdów za dnia przez tunele i po zmroku w czasie pobytu nad Jeziorem Garda ( zdjęcie niżej a tutaj znajdziesz nasz artykuł – relację z wyjazdu Jezioro Garda rowerem, trasy rowerowe) . Jedyne, czego mi brakowało w tej lampce, to lepszej widoczności w terenie a w szczególności na singlach. Zachowanie funkcjonalności i dodanie drugiej diody CREE sprawiłoby, że lampka stałaby się dla mnie ideałem 🙂 .

ProX Crater w turystyce
Garda rowerem – ProX Crater na wakacjach 🙂

Także z przekonaniem polecam lampkę rowerową ProX Crater z wymiennym akumulatorem a poniżej znajdziesz krótkie podsumowanie.

Zapraszamy do komentowania artykułu i do zakupów w naszym sklepie stacjonarnym i internetowym 🙂 . Zachęcam również do lektury innych naszych artykułów na Blogu rowerowym m.in Testy lampek rowerowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *