ProX Avior II – test mocnej lampki przedniej 2000 lm do MTB

ProX Avior II - test mocnej lampki przedniej 2000 lm do MTB

Avior II to super mocna lampka o mocy 2000 lumenów i tym samym flagowy produkt marki ProX. Posiada 2 diody CREE dające szeroki kąt świecenia potrzebny w kolarstwie górskim. Zobacz nasz ProX Avior Test, żeby przekonać się czy lampka spełni Twoje oczekiwania i czy warto ją kupić.

Co znajdziesz w tym artykule?

O lampce ProX Avior II

ProX Avior II to solidnie wykonana lampka z zestawem 4 zewnętrznych ogniw akumulatorów zamkniętych w obudowie z tworzywa, które są ładowane za pomocą zewnętrznej ładowarki sieciowej. Lampka może być montowana na kierownicy, kasku lub wraz załączonym paskiem może działać jako czołówka.

Źródłem światła są 2 super jasne diody CREE XM-L2 U2 o maksymalnej mocy 2000 lumenów o zasięgu 200m oraz 12x diody SMD LED do trybów dziennych Ring. Lampka oferuje szereg trybów świecenia:

  • 2 x CREE LED mają 4 tryby pracy: Maksymalna moc (100%) do 2h pracy, tryb Mid (30 %) – 6h, tryb Min (15 %) oraz Strobe 
  • 2 x światła do jazdy dziennej w kształcie ringu mają 2 tryby pracy – stały i Strobe.

Lampka dostępna jest w naszym sklepie internetowym a jej pełną specyfikację znajdziesz odwiedzając kartę produktu dostępną tutaj.

Zawartość opakowania – Avior II unboxing

Lampka Avior II zapakowana jest w eleganckie pudełko. W zestawie z lamką znajdują się gumowe pierścienie montażowe, bateria akumulatorów w obudowie z tworzywa, ładowarka sieciowa, pasek na rzep do montażu akumulatora oraz regulowany uchwyt do montażu lampy na głowę (kask).

Wykonanie z aluminium T6051 i CNC zapewnia solidność i małą wagę (125g lampki + akumulator). Lampka montowana jest na kierownicę za pomocą gumy montażowej. Zasila ją podłączony na kablu i przymocowany do roweru akumulator w postaci 4 ładowanych ogniw 18650 litowo-jonowe (4400 mAh, 7,4V) zamkniętych w zewnętrznej obudowie. Akumulator można dokupić i wozić ze sobą jako zapas. Ładuje się go za pomocą załączonej w zestawie ładowarki sieciowej.

Lampka posiada soczewki z hartowanego szkła i może pracować w 6 trybach świecenia: 4 stałych i 2 migających. Tryby stałe to 2xCREE LED wysoki 100% działający do 2h, średni 30% 6h, niski 15% oraz 2xRING stały. Tryby migające to 2xCREE LED strobe i migający 2xRING.

Wodoodporność Avior II to IPX4, co daje odporność na lekki deszcz.

ProX Avior II Test w terenie

Montaż lampki do roweru jest bardzo prosty. Lampkę montuje się na kierownicy za pomocą dołączonych w komplecie gumek – dwa rozmiary do wyboru. Takie gumki mają swoje plusy i minusy. Plusem jest możliwość szybkiego montażu i demontażu lampki w odróżnieniu od uchwytów skręcanych na śrubę. Minusem gumek jest to, że w trakcie jazdy w szczególności po wertepach lampka lubi się przekrzywiać i raz na jakiś czas trzeba będzie ją poprawić. Gumki też lubią się czasem gdzieś zapodziać, ale na szczęście można je dokupić.

Akumulator natomiast można przypiąć do ramy za pomocą rzepa. Następnie lampkę z akumulatorem trzeba połączyć kablem z wtyczką i gotowe. Kabel jest całkiem długi, więc trzeba go gdzieś owinąć, by się podczas jazdy nie plątał.

Na potrzeby testu mocy lampki Aviora II w terenie umieściliśmy 6 odblaskowych znaczników w odległości co 10 metrów. Na zdjęciach można prześledzić, jaki zasięg świecenia oferuje lampka w 3 trybach – maksymalnym 2000 lumenów, średnim 600 lumenów i najsłabszym 300 lumenów.

Lampka bardzo dobrze oświetla drogę. Ma daleki zasięg i szeroki kąt świecenia dzięki temu dobrze oświetlone są też boki. W niższych trybach teren jest również dobrze widoczny.

Avior daje również bardzo dobrą widoczność podczas jazdy po singlach i lawirowania pośród drzew. Dobrze są oświetlone wszelkie nierówności terenu, korzenie a także boki drogi. Na asfalcie szeroko rozświetlone jest pobocze a lampka ma daleki zasięg.

ProX Avior II w nocy
Widok rowerzysty

ProX Avior II Test na trasie MTB / XC

Testy lampki na pobliskiej trasie rowerowej typu MTB / XC pokazały, że lampka dobrze rozświetla drogę zarówno na płaskim jak i w terenie pagórkowatym. Znajdujące się na trasie dropy, hopki, kamienie i wąskie single były dobrze widoczne na maksymalnej mocy 2000lm.

Jeśli chcesz więcej wiedzieć o Trasie czytaj nasz artykuł Trasa XC Rokitnica – rowerowa miejscówka MTB.

ProX Avior II Test – Podsumowanie i opinie

Lampkę ProX Avior II na pewno charakteryzuje solidne i estetyczne wykonanie. Jest po prostu ładna i chce się ją mieć 🙂 . Dzięki temu świetnie nadaje się na prezent.

Prosta w montażu Avior II jest również prosta w obsłudze za sprawą 2 podświetlanych przycisków. Z drugiej strony lampka ma sporą ilość elementów, które trzeba montować, demontować i wozić ze sobą oraz długi kabel łączący lampkę z akumulatorem.

Bardzo duża moc lampki i szeroki kąt daje dobrą widoczność również na nierównościach terenu. Lampka nie posiada trybów „nieoślepiających kierowców”, ale jw przypadku takiej konieczności można łatwo ją pochylić i wycelować strumień światła w ziemię osiągając podobny efekt.

Tryby o mniejszej mocy pozwalają znacznie zaoszczędzić energię podczas codziennej jazdy i zmniejszyć ilość doładowań. Szczególnie praktyczne jest oświetlenie do jazdy dziennej ring. O ile na mocy 2000 lumenów można pojeździć do 2h to w trybie 300 lumenów już około 10h. Jednak pisząc o oszczędzaniu energii warto dodać, że podczas użytkowania zauważalny jest brak wyłącznika, który zgasi lampkę na amen. Żeby wyłączyć podświetlanie przycisków z tyłu lampki trzeba rozłączyć kabel z akumulatorem.

Bardzo praktyczne jest to, że lampka ma wymienny akumulator, co daje możliwość wożenia ze sobą zapasu lub wymiany na nowy, gdy się zużyje. To bardzo przydatne rozwiązania szczególnie podczas dłuższych, terenowych podróży np. po górach. Natomiast do ładowania niezbędna jest dedykowana do lampki ładowarka sieciowa, którą w razie potrzeby doładowania trzeba wozić ze sobą.

Podsumowując: Nasz ProX Avior II Test wykazał, że to solidna lampka o dużej mocy, która świetnie sprawdza się szczególnie w trudnym terenie. Warta rozważenia jako lampka przednia jeśli masz rower MTB lub inny i jeździsz w terenie. Ponadto jej działanie można przedłużać stosując zapasowe akumulatory, co jest na plus przy dłuższych wypadach i wyprawach w góry. Jednak ze względu na kable i dużą ilość elementów może być mniej praktyczna do jazdy na co dzień. Szczególnie w przypadku, gdy planujemy lampkę często montować i demontować.

A za to, że dotarłeś do tego miejsca, mam dla Ciebie kod rabatowy, dzięki któremu kupisz tę lampkę 20zł taniej 😉 Wpisz kod LampkaTaniej w odpowiednie miejsce podczas składania zamówienia a rabat zostanie odjęty od ceny lampki.

Zapraszamy do komentowania artykułu i do zakupów w naszym sklepie stacjonarnym i internetowym :). Zachęcam również do lektury innych naszych artykułów na Blogu rowerowym m.in Testy lampek rowerowych.

Powiązane artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *