Super mocna lampka przednia ProX Kastor-X służy do użytku codziennego w ruchu drogowym i do jazdy w terenie. Duża moc 1800lm w solidnej, kompaktowej obudowie z akumulatorem ładowanym przez USB-C i funkcją powerbank. Nasz ProX Kastor X Test pokaże działanie lampki, które podsumujemy opinią. Sprawdź, czy spełni Twoje oczekiwania i czy warto ją mieć.
Co znajdziesz w tym artykule?
- O lampce ProX Kastor-X
- Unboxing ProX Kastor-X, czyli co znajdziemy w opakowaniu
- ProX Kastror X Test w terenie
- Podsumowanie i opinia
O lampce ProX Kastor-X
Kastor-X z kolekcji ProX to zaawansowana lampka o bardzo dużej mocy 1800 lumenów ładowana przez USB-C z funkcją powerbank.
Źródłem światła są aż 4 super jasne diody CREE XP-G3, których świeceniem można sterować poprzez aż 13 różnych trybów. Lampka posiada dwa rodzaje świateł: drogowe oraz światła mijania, które nie oślepiają kierowców. Dzięki temu doskonale sprawdza się w ruchu drogowym.
Tryby światło drogowe + mijania w maksymalnej mocy 1800 lumenów to 2h pracy, 1400lm – 3,5h, 500lm – 8h. Tryby dla świateł drogowych oraz świateł mijania sterowanych osobno to: 900lm 4h, 700lm 6h, 250lm 14h. Natomiast 4 tryby niezależnie włączanych lamp drogowych i mijania to wolno migający lub SOS 900lm działające do 8h. W maksymalnej mocy 1800lm Kastor X może świecić 2h natomiast w najniższej (250lm) aż do 14 godzin.
Lampkę wyróżnia podwyższona wodoodporność IPX65 – na strumienie wody z różnych kierunków, pył oraz kurz. Posiada ładowane ogniwo litowo-jonowe Panasonic / 6400 mAh, którego naładowanie trwa ok 8h. Ponadto lampka posiada cyfrowy wskaźnik naładowania akumulatora oraz odrębne przyciski do sterowania oświetleniem drogowym i mijania.
Do lampki dołączony jest kabel USB-C, regulowany uchwyt 360 stopni montowany do kierownicy oraz uchwyt w standardzie Go Pro.
Lampka dostępna jest w naszym sklepie internetowym a jej pełną specyfikację znajdziesz odwiedzając kartę produktu tutaj.
Unboxing ProX Kastor-X, czyli co znajdziemy w opakowaniu
Zapakowana w eleganckie pudełko wraz z uchwytem do montażu w standardzie Go Pro, uchwytem szybkiego montażu na kierownicy, przewodem USB-C oraz instrukcją obsługi.



Lampka Kastor-X Jest stosunkowo duża i masywna, ale bardzo poręczna. Jest na tyle duża, by pomieścić zintegrowaną baterię o dużej pojemności, ale na tyle mała, że można schować ją np. do kieszeni czy kieszonki sakwy i wozić ze sobą.



Aż 13 trybów świecenia w tym 9 stałych i 4 migające umożliwia dopasowanie oświetlenia do aktualnych potrzeb. Natomiast czytelny wyświetlacz cyfrowy pozwala śledzić stopień naładowania akumulatora.



Kastor-X posiada również funkcję powerbank, która umożliwia ładowanie innych urządzeń. W tylnej części lampki pod gumową osłonką znajduje się gniazdo USB i USB-C.
ProX Kastror X Test w terenie
Na test lampki udaliśmy się do pobliskiego lasu z dala od wszelkich źródeł światła. Chcąc sprawdzić zasięg lampki umieściliśmy w gruncie odblaskowe znaczniki z rozstawem co 10 metrów w ilości 6 sztuk. Wykonaliśmy zdjęcie lampki w 7 trybach – 3 światłach drogowych barwy białej i 3 mijania barwy żółtej oraz światła drogowego + mijania o łącznej mocy 1800 lm.
Trudno było uzyskać zdjęcie bez przelatujących robaków, ale jakoś finalnie się udało 🙂 Pierwsze, co zwraca uwagę, to płynne zmienianie się natężenia światła przy przełączaniu – przygasanie i rozświetlanie. Ponadto okazało się, że w niskich trybach lampka całkiem mocno świeci i ma stosunkowo daleki zasięg. Dzięki temu można zaoszczędzić energię lampki nawet podczas jazdy w czarnym lesie.
Test świateł drogowych 250/700/900 lumenów



Światło drogowe barwy białej sięga dalej od świateł mijania, jednak daje gorszą widoczność na boki.
Test świateł mijania 250/700/900 lumenów



W trybie świateł mijania barwa oświetlenia jest bardziej żółta, światło nie dociera tak daleko, jak w przypadku świateł drogowych, jednak daje lepszą widoczność na boki.
Test ProX Kastor-X, moc maksymalna 1800 lumenów
Trzeba przyznać, że lampka w najwyższym trybie 1800 lumenów przy połączeniu właściwości obu rodzajów oświetlenia drogowego i mijania świeci daleko a także dobrze oświetla boki. Wszystkie wskaźniki i droga do 60 metrów były dobrze widoczne. Taki zasięg widoczności pozwala wystarczająco szubko reagować przy dynamicznie zmieniającej się scenerii.





Trzeba jednak pamiętać, że w tym trybie Kastor-X pracuje do 2 godzin. Dlatego można skorzystać z trybu bardziej ekonomicznego o mocy 1400 lm, gdzie lampka świeci 3,5 godziny lub trybu 500lm, w którym będzie działać aż do 8h.
Test ProX Kastor-X Test na trasie MTB XC
Test lampki przeprowadziliśmy na Trasie MTB / XC Rokitnica, która znajduje się w naszej okolicy. Lampka rozświetliła las a wszelkie dropy, hopki, kamienie, wąskie single i inne atrakcje trasy były dobrze widoczne. Ponadto uchwyt lampki wydawał się podczas testu wystarczający do jazdy po tak dużych nierównościach terenu.




Jeśli chcesz wiedzieć więcej o trasie, to zobacz nasz artykuł Trasa XC Rokitnica – rowerowa miejscówka MTB.
ProX Kastor X Test – podsumowanie i opinia
Lampka zrobiła bardzo dobre wrażenie zarówno podczas odpakowywania z eleganckiego pudełka, jak i potem podczas użytkowania.
Moc lampki
Jej atutem jest przede wszystkim bardzo duża moc aż do 1800 lm. choć w najmocniejszym trybie lampka świeci do 2 h, to jednak są też do wyboru bardziej tryby energooszczędne, które zapewniają świecenie aż do 14 godzin.
Solidne wykonanie i prosta obsługa
Kastor-X wyróżnia wśród lampek o dużej mocy prostota budowy oraz obsługi. Spokojnie można ją wozić ze sobą i nie zajmuje ona wiele miejsca ani specjalnie dużo nie waży, jak na lampkę o tej mocy. Ponadto lampka wygląda na solidnie wykonaną z aluminium i tworzywa.
Wygodne ładowanie USB-C
Jest ładowana przez USB-C, co jest na plus. W odróżnieniu od innych lampek o tak dużej mocy, które użytkowałam, nie ma kabli, dodatkowych akumulatorów, które gdzieś trzeba zamocować i które też ważą. Nie potrzeba również dedykowanych ładowarek tylko wystarczy standardowa ładowarka jak do telefonu. Dzięki temu nie mając ze sobą specjalnej ładowarki można się gdzieś/do kogoś w razie potrzeby podłączyć. Mogę też bez problemu podładować lampkę w samochodzie, co jest ważne podczas podróży.
Funkcjonalny uchwyt
Bardzo funkcjonalny okazał się też regulowany uchwyt 360 stopni, dzięki któremu można wyregulować kierunek świecenia lampki wg. potrzeby. Podczas gdy inne modele lampek świeciły w jakimś losowym kierunku w zależności od miejsca zamocowania i tego czy ma się bardziej lub mniej giętą kierownicę.
Spory wybór trybów świecenia
Lampka Kastor-X posiada aż 13 trybów świecenia stałych i migających. To sporo i na początku wydawało mi się, że będzie to bardziej skomplikowane. Czytałam też opinie, że to zbyt wiele dla niektórychosób. Ale jeśli chodzi o mnie, to tak nie jest. Pod warunkiem, że się wie, co się chce włączyć 🙂 Można odrębnie sterować mocą świecenia oświetlenia drogowego (2 diody CREE) jak i świateł mijania (również 2 diody) a także całym zestawem świateł łącznie. W ruchu ulicznym ważne są światła mijania mające obniżony snop światła, które dzięki temu nie oślepiają kierowców. Finalnie na tych światłach mijania jedzie się z z maksymalną mocą 900lm, co wydaje się być wystarczające. Natomiast moc 1800 lm osiąga się przez uruchomienie trybu, w którym świecą wszystkie 4 diody.
Czas działania
Działanie lampki do 14 godzin w najniższym trybie stałym pozwala na porównywalnie długie użytkowanie lamki w obszarze zabudowanym a nawet w terenie. Zapewnia to dłuższe odstępy pomiędzy kolejnymi doładowaniami, gdy nie ma potrzeby korzystania z mocy rozświetlania czarności lasu 🙂 Do tego jest ten cyfrowy wskaźnik, który precyzyjnie pokazuje stan naładowania akumulatora. To bardzo wpływa na psychikę podczas jazdy 🙂 i wymusza oszczędzanie energii przez zmienianie trybów. Pod koniec <10% wskaźnik zaczyna migać, co dodatkowo podkręca tempo jazdy. Bardzo przydatna funkcjonalność.

Wodoodporność IPX65
Na plus jest również podwyższona wodoodporność, która pozwala nie utknąć w terenie po ciemku, bo akurat zaczęło padać.
Bateria i ładowanie
Plusem lampki jest czas działania i spora ilość trybów energooszczędnych. Natomiast do minusów zaliczam stosunkowo długi czas ładowania od 0 do pełna wynikający pewnie z dużej pojemności samej baterii. Jednak podczas nocy lampka powinna się doładować do 100%. Bateria nie jest wymienna, co uniemożliwia wożenie ze sobą zapasu, jak to ma miejsce np. w przypadku lampek ProX CRATER CREE 880Lm USB czy ProX AVIOR II POWER 2 x CREE 2000Lm. Lampka nie świeci również podczas ładowania, więc nie ma możliwości wspierania się w razie potrzeby zewnętrznym powerbankiem. Dlatego w przypadku użytkowania tej lampki trzeba bardziej skupić się na oszczędności energii i na dbaniu o regularne ładowanie.
Podsumowanie
Plusy
Co na plus, co wyróżnia i zwraca uwagę?
- solidne wykonanie, atrakcyjne opakowanie
- bardzo duża moc 1800 lm
- ładowanie USB-C
- dużo trybów świecenia do wyboru w tym energooszczędne
- cyfrowy wskaźnik naładowania/rozładowania akumulatora
- światła mijania, które nie oślepiają kierowców
- regulowany uchwyt 360 stopni
- do 14h działania w najniższym trybie 250lm
- wodoodporność IPX65
- funkcja powerbank
Minusy
Co mogłoby być lepiej?
- dość długie ładowanie 8h
- zintegrowana bateria
- nie świeci podczas ładowania
Podsumowując: ProX Kastor X Test wykazał, że lampka jest bardzo funkcjonalna. W porównaniu z innymi modelami w tej cenie sporo oferuje wymagającym użytkownikom, którzy szukają bardzo mocnej, praktycznej lampki w teren, ale chcą też jej używać w ruchu ulicznym i miejskim na co dzień. Zdecydowanie lampka warta polecenia i uwagi, do tego dobra na prezent. Dlatego Kastor-X trafia jako polecany produkt do naszego sklepu.
Zapraszamy do komentowania artykułu i do zakupów w naszym sklepie stacjonarnym i internetowym :). Zachęcam również do lektury innych naszych artykułów na Blogu rowerowym m.in Testy lampek rowerowych.

Lampka rowerowa przednia ProX Kastor-X 1800Lm powerbank USB-C
Najniższa cena z 30 przed obniżką: 269,00 zł.
Powiązane artykuły:
- Najlepsze lampki rowerowe ProX do różnych zastosowań
- ProX Avior II – test mocnej lampki przedniej 2000 lm do MTB