Test Vittoria Barzo XC Race. Lekkie i szybkie opony górskie na każde warunki.

Test Vittoria Barzo XC Race. Lekkie i szybkie opony górskie na każde warunki.

Opony Vittoria Barzo XC Race to lekkie i szybkie opony dedykowane na wszystkie trasy wyścigów MTB i XC. Stworzone do jazdy w każdych warunkach i w każdą pogodę. Zbudowane z aż 4 mieszanek gumy w połączeniu z grafenem G2.0. Sprawdź, jak wypadły w testach podczas jazdy po płaskim i w górach. Vittoria Barzo Test – wrażenia i opinie po kilku miesiącach użytkowania.

Co znajdziesz w tym artykule?

Dlaczego opony Vittoria Barzo XC Race?

Na te opony natrafiłam podczas pisania artykułu Najszybsze opony MTB na wyścigi XC i maratony. Szukałam opon na wszystkie warunki do jazdy po lasach i po górach, ale z brązowym bokiem 🙂 . Chodziło mi o lekkie opony, które zapewnią mi lepszą stabilność na luźnych kamieniach i na skałach niezależnie od pogody.

Barzo to jeden z 3 wiodących w ofercie marki Vittoria bieżników na wyścigi MTB/XC obok Mezcala na suche warunki i niemal gładkiego Terreno. Dodam dla zastanawiających się nad tym czy wybrać Barzo czy Mezcal, że bieżnik Mezcal lepiej poradzi sobie na utwardzonej nawierzchni a gorzej w trudnym terenie i w błocie. Dlatego ja wybrałam Barzo. W sumie miały być nieco lżejsze od tych, które testowałam wcześniej i miały dawać mi lepszą stabilność w bardziej hardcorowych (jak dla mnie) warunkach pogodowych i terenowych. Dlatego z niecierpliwością czekałam na serwis roweru i założenie opon, co miało nastąpić z nadejściem wiosny.

Ponadto zrobiłam dodatkowy research i opony polecał nasz Kolega, który ściga się na nich i był bardzo zadowolony z jakości jazdy w każdym terenie jak i z ich żywotności. A ponieważ on zazwyczaj wygrywa w swojej kategorii w wyścigach górskich, dlatego z ciekawością sięgnęłam na półkę naszego sklepu rowerowego, żeby przetestować opony 🙂 Ja nie biorę udziału w wyścigach, ale wyjątkowo doceniam, co wnoszą do mojej jazdy turystycznej najlepsze możliwe opony. A tak się składa, że te najszybsze i najlżejsze, to zwykle opony na wyścigi 🙂 .

Vittoria Barzo XC Race opakowanie w ER-HA
Opony Barzo XC Race opakowanie

O oponach Vittoria Barzo XC Race

Przeznaczenie opony

Opona Vittoria Barzo XC Race TLR to opona proponowana przez producenta do ścigania na trasach XC i na maratonach. Dzięki swojej wszechstronności nadaje się na wszystkie trasy XC/MTB. Zaprojektowana jest tak, by radzić sobie w każdym terenie i w każdą pogodę na mokrej, suchej nawierzchni i w błocie. Z łatwością pokona twarde i luźne podłoże, korzenie a także skały. 

Barzo XC Race występuje w różnych szerokościach a w rozmiarze 29×2,25 wg specyfikacji waży zaledwie 660g i ma oplot 120TPI. Jest to wersja TLR, którą można uszczelniać w systemie antyprzebiciowym Tubeless Ready.

Bieżnik Barzo ma naprzemiennie ułożone klocki na środku, dzięki czemu opona szybko się toczy. Natomiast boczne klocki wgryzają się w teren dając wyjątkową przyczepność a także trzymanie w zakrętach. Ten bieżnik również dobrze czyści się z błota.

Opona Vittoria Barzo XC Race czarno-beżowa parametry
Specyfikacja ze strony Vittorii

Budowa opony Vittoria Barzo XC Race

Mieszanki 4C + Graphen 2.0 (G2.0)

4C + G2.0 to hasło towarzyszące najwyższej klasy oponom MTB Vittoria i oznacza zastosowanie 4 mieszanek gumy w połączeniu z grafenem 2.0 – technologii stosowanej również w innych typach opon. Dzięki temu połączeniu opony górskie są od poprzednich wersji mocniejsze, odporniejsze na przebicia, starczą na dłużej a podczas jazdy mają lepszą przyczepność na podjazdach, w zakrętach i na mokrej nawierzchni.

Poniżej zamieszczam materiały i filmy od producenta i dystrybutora dotyczące technologii 4C i G2.0.

grafen 2.0 G 2.0
grafen 2.0 G 2.0
Graphen 2.0 Film

To tyle teorii, teraz czas na testy.. 🙂

Vittoria Barzo Test – opony XC Race w terenie i na asfalcie

Do jazdy wybrałam opony Vittoria Barzo XC Race 29×2,25 G2.0 TLR. Moje egzemplarze ważyły około 690g, czyli trochę więcej niż waga katalogowa 660g, jaką podaje producent i więcej niż CST Camber, na których jeździłam wcześniej. ( Czytaj również Test CST Camber. Szybkie, lekkie i uniwersalne opony MTB/XC)

Ścianki moich opon Barzo bez wzmocnienia sprawiały wrażenie dość cienkich i widoczna była na nich struktura kratki. Same klocki bieżnika okazały się dość duże i kojarzyły mi się bardziej z oponami enduro niż szybkimi oponami xc.

P.S. A tutaj znajdziesz wersję Barzo ze wzmocnionymi ściankami bocznymi tzw wersja TNT: Opona Vittoria Barzo XC Trail 29×2,25 G2.0 TLR zwijana.

Opony na testy Barzo zostały założone na mój rowerek osobiście przez Mariusza Hajzlera w naszym serwisie rowerowym i całkowicie bezproblemowo uszczelniły się mleczkiem. Także Vittoria Barzo test uszczelnienia przeszła pomyślnie.

Test Vittoria Barzo XC Race prezentacja ER-HA
Barzo po założeniu. First look 😀
Test Vittoria Barzo XC Race ER-HA rowery

Testy opon Barzo XC Race – pierwsze wrażenie z jazdy

Już pierwsze przejazdy po okolicy wystarczyły, żeby stwierdzić, że Barzo toczą się nieco wolniej po asfalcie i twardej nawierzchni niż poprzednie opony, na których jeździłam.

Natomiast jazda po piaszczystych drogach i po błocie była stabilna, jednak cały czas czułam małe uślizgi. Kiedy jesteś hardcorowcem i suniesz płynnie na każdych oponach po każdej nawierzchni, to pewnie nie odczujesz żadnej różnicy 😀 . Jednak ja to bardzo dobrze wyczuwam i w tym przypadku musiałam się przyzwyczaić do tego dziwnego wrażenia.

Opona XC Barzo Race w terenie ER-HA Rowery

Od tej pierwszej przejażdżki udało mi się sprawdzić opony na wielu różnych nawierzchniach zarówno lokalnie, jak i na wyjazdach.

Vittoria Barzo Test na różnych nawierzchniach

Kilkakrotnie jako towarzysz i największy kibic miałam okazje turystycznie eksplorować trasy MTB Cross Maratonu i singletracki w okolicach Kielc. W tamtych rejonach opony sprawdzały się bardzo dobrze.

MTB Cross Maraton ER-HA Rowery
Nowe single w okolicach Kielc
MTB Cross Maraton ER-HA Rowery singiel przy rzece
Trasa maratonu przy rzece

Podczas przejazdów po kamieniach różnego typu dawały solidne poczucie stabilności. Również podjazdy w terenie jak i po kamieniach na oponach Barzo XC były dla mnie znacznie łatwiejsze do pokonania i dzięki temu przyjemniejsze.

Ślężą rowerem ER-HA Rowery
Podjazd na Ślężę, super przyczepność na podjeździe
Ślęża zjazd po kamieniach ER-HA Rowery
Zjazd po kamieniach też super.. po tych z prawej fragmentami też 😀
Singletrack Glacensis ER-HA Rowery
Zabawa na singletrackach. Zobacz więcej w naszych artykułach: Singletrack Glacensis

Podczas jazdy po ulubionych singletrackach w górach, gdzie jest wiele podjazdów i zjazdów, opony Barzo wypadły bardzo pozytywnie. Ich wyjątkowa przyczepność sprawiała, że dobrze kleiły się do podłoża nawet po kilku dniach deszczu. Bardzo dobrze sprawdzały się też podczas hamowania i na zakrętach, ponieważ bieżnik wgryzał się mocno w podłoże.

Testy opon Barzo Trasa XC Rokitnica ER-HA Rowery
Vittoria Barzo Test na bandach na Trasie XC Rokitnica
Trasa XC Rokitnica Opony Barzo ER-HA Rowery
Barzo lubi zjazdy po kamieniach i korzeniach
Test Opony Vittoria Barzo podjazd po kamieniach ER-HA
Świetne opony na podjazdy
Testy opon Vittoria Barzo XC Race na pachu ER-HA Rowery
Test Vittoria Barzo na piachach. Bez problemu sobie radzimy 🙂

Na drogach polnych, leśnych i na singlach opony lekko wgryzały się w teren i dawały poczucie stabilności.

Vittoria Barzo Test – podsumowanie

Opony bez wątpienia są warte uwagi w cięższych warunkach górskich, na stromych podjazdach i zjazdach, w jeździe po korzeniach i kamieniach.

Dobrze sprawdzają się również na piachach i w błocie. Jednak jeździłam na takich, które radzą sobie z tym lepiej. Na asfalcie Barzo XC Race nie jest tak szybka, jak jej konkurenci z drobniejszym bieżnikiem ( CST Jack Rabbit II PRO czy CST Camber ).

Na pewno na dodatkową uwagę zasługują właściwości antyprzebiciowe. Ne złapałam kapcia a sama opona sprawia wrażenie bardziej pancernej i wytrzymałej. Ten gruby bieżnik nie powinien się szybko zużyć. Mi się na razie zużyć go jeszcze nie udało.

Dzięki tym cechom, ze względu na niską wagę i kulturę jazdy w trudniejszym terenie mogę polecić bieżnik Barzo do jazdy turystycznej w zróżnicowanych warunkach i w górach.

Jednak jest to opona raczej na gorsze warunki a nie na „każde”. W tym kontekście być może warto rozważyć jej szersze i wzmocnione na bokach wersje TNT Vittoria Barzo XC Trail. Natomiast dla tych, którzy nie potrzebują opon z najwyższej półki Vittoria ma również modele z bieżnikiem Barzo w wersji podstawowej. Znajdziesz je również w naszym sklepie internetowym. Wystarczy wpisać „Barzo” w naszej w wyszukiwarce 🙂

Test Vittoria Barzo XC Race nad morzem
Górki w okolicach Orłowa nad morzem

Niestety nie udało mi się przetestować opony Barzo na wyścigach, ponieważ to nie są moje klimaty. Jednak mam pomysł na to, żeby wkrótce uzupełnić testy o taki rozdział 🙂

Zostaw komentarz, szczególnie jeśli chcesz o tym przeczytać.

Powiązane artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *