Jakie opony do roweru górskiego na asfalt?

Jakie-opony-do-roweru-gorskiego-na-asfalt-ER-HA-Rowery

Rower górski co do zasady służy do jazdy w zróżnicowanym terenie. Ma geometrię, koła i opony przystosowane do jazdy terenowej. Jednak wiele osób używa roweru mtb na co dzień do jazdy po asfalcie i twardych nawierzchniach. Tu niestety opony typowo górskie się nie sprawdzają, ponieważ ciężko się toczą. Jakie opony do roweru górskiego na asfalt wybrać?

Co znajdziesz w tym artykule?

Co wpływa na szybkość opony mtb na asfalcie?

Na początku trzeba sobie uświadomić, że najszybsze na asfalcie będą super cienkie i gładkie opony szosowe. To dlatego, że takie opony napompowane do wysokiego ciśnienia stykają się z podłożem na bardzo wąskiej, środkowej części ]. Natomiast dzięki właściwościom bieżnika, lekkości, szerokości i odpowiedniemu ciśnieniu taka opona ma bardzo niskie opory toczenia. Natomiast w rowerze górskim najczęściej stosowane opony MTB są grube, znacznie cięższe od opon szosowych. Dodatkowo mają wystające klocki bieżnika a ciśnienie w oponach jest stosunkowo niskie. Dzięki temu świetnie sprawdzają się w zróżnicowanym terenie. Niestety na asfalcie i na twardych nawierzchniach typowe opony górskie dość ciężko się toczą.

Na szczęście na rynku można jednak znaleźć modele opon, które dają możliwość szybkiej jazdy po mieście i po asfalcie. Takie opony jednocześnie dają możliwość pokonywania nieutwardzonych ścieżek wiodących przez parki czy lasy.

Na szybkość opony mtb na asfalcie wpływają przede wszystkim:

  • bieżnik opony,
  • szerokość,
  • ciśnienie w oponie,
  • waga opony,

Jakie opony do roweru górskiego na asfalt będą najlepsze?

Opony MTB na asfalt, szuter i w lekki teren będą charakteryzowały się niskimi, gęstymi klockami i stosunkowo gładkim bieżnikiem po środku. To dlatego, że opony mtb na asfalt powinny mieć bieżnik przystosowany do szybkiej jazdy po twardej nawierzchni i mieć niskie opory toczenia. Ten parametr poprawia zastosowanie wyższego ciśnienia, ponieważ wtedy węższa część opony styka się podczas jazdy z nawierzchnią. Boczne klocki w oponie natomiast mogą poprawić trzymanie w zakrętach i przyczepność w przypadku pokonywania luźniejszych nawierzchni.

Waga opony również ma znaczenie. ponieważ im lżejsza opona, tym szybciej będzie się toczyć. Dlatego chcąc poruszać się szybko warto zwracać uwagę również na ten parametr.

Do roweru górskiego można zamontować opony węższe od klasycznych rozmiarów opon mtb np. do roweru o kołach 29 zamontować oponę 700x40C. Jednak trzeba mieć na uwadze, że w zestawieniu z masywnymi częściami roweru górskiego taka opona może po prostu dziwnie wyglądać i mniej amortyzować w przypadku nierówności terenu.

Jakie opony do roweru górskiego na asfalt? Nasze propozycje

W naszej ofercie wyróżniliśmy opony mtb na asfalt, które świetnie sprawdzą się na utwardzonej nawierzchni. Na szczególną uwagę jednak zasługują:

Jakie opony do roweru górskiego na asfalt - CST Pit Kirson, Speed Seven
CST Pit Kirson, CST Speed Seven

CST Pit Kirson, CST Speed Seven

Opony CST Pit Kirson i Speed Seven to opony do roweru górskiego z gęstym i niskim bieżnikiem. Dlatego opony świetnie sprawdzą się na ubitych drogach leśnych oraz na asfalcie. Polecamy na asfalt na duże koła 29 cali oponę CST Pit Kirson oraz na koła 27,5 Oponę CST Speed Seven.

Jakie opony do roweru górskiego na asfalt - CST B-Trail
CST B-Trail

CST B-Trail

Opony klasy Premium CST B-Trail to super szybkie opony górskie używane przez zawodników na wyścigach MTB. Są bardzo lekkie i posiadają szybki, niski bieżnik, który idealnie sprawdzi się na płaskiej i twardej nawierzchni. Dodatkowo posiadają wkładkę antyprzebiciową. Polecamy CST B-Trail jako opony 29 cali na asfalt. Opony dostępne również w rozmiarach 27.5 cali. Zobacz Opona CST B-Trail

Jakie opony do roweru górskiego na asfalt - CST Control Plus
CST Control Plus

CST Control Plus

Opony CST Control Plus z kategorii opon miejskich i trekkingowych. Posiadają gładki, szybki bieżnik po środku oraz klocki boczne umożliwiające jazdę po luźniejszej nawierzchni i zapewniające lepsze trzymanie w zakrętach. Dlatego warto rozważyć CST Control Plus jako opony na asfalt do roweru mtb na kołach 26 cali. Występują w wersji eko oraz z wkładką antyprzebiciową. Zobacz Opona CST Control Plus.

Opona CST Convoy
CST Convoy

CST Convoy

Opony CST Convoy, w których bieżnik to bardzo gęsta i drobna kostka. Występuje w kilku rozmiarach i można zamontować je do różnego typu rowerów m.in. do MTB, nowatorskich rowerów szosowych i do graveli. Ponadto dużym plusem opon jest niska waga i wkładka antyprzebiciowa. Zobacz Opona CST Convoy dla kół 29.

Opona CST Sensamo Control
CST Sensamo Control

CST Sensamo Control

Opony CST Sensamo Control to opony z gładkim bieżnikiem, które dodatkowo są odporne na niskie temperatury a ich bieżnik nie twardnieje. Opony są też rekomendowane do e-bików. Dodatkowym atutem jest wkładka antyprzebiciowa i dobra cena. Zobacz Opona CST Sensamo Control dla kół 26 cali.

Opona Vittoria Evolution
Vittoria Evolution

Vittoria Evolution

Opona Evolution została zaprojektowana z myślą o pewnej przyczepności, niezawodnej trwałości i wydajności toczenia, dzięki czemu możesz skupić się na ważniejszych rzeczach. Hybrydowa opona szosowo-turystyczna. Zobacz Opona Vittoria Evolution dla kół 26 i 29 cali.

Vittoria Revolution Tech

Vittoria Revolution Tech

Opona miejsko-turystyczna również dla e-bike na każde warunki.
Bez względu na to, czy pada deszcz, czy świeci słońce, dojazdy do pracy muszą trwać, a bieżnik przypominający siatkę zapewnia przyczepność na zakrętach jednocześnie odprowadzając wodę. Zobacz Opona Vittoria Revolution Tech dla kół 26, 27,5 i 29 cali.

Vittoria Terreno Zero

Vittoria Terreno Zero

Coś z wyższej półki. Szybka i lekka opona na twarde drogi pożarowe, ubity żwir, asfalt występująca w wielu wersjach i rozmiarach. Szybko się toczy po twardych nawierzchniach, jednocześnie zwiększając bezpieczne pokonywanie zakrętów i odcinków szutrowych. Bieżnik ma zastosowanie w rowerach szosowo-terenowych typu gravel czy przełaj. Opona wybierana na wyścigi.

Zobacz Opona Vittoria Terreno Zero dla kół 29 cali.

Vittoria Terreno Dry

Vittoria Terreno Dry

Szybka i lekka opona na suche warunki na twarde nawierzchnie i asfalt. Występuje w wielu wersjach i rozmiarach. Szybko się toczy po twardych nawierzchniach, jednocześnie zwiększając bezpieczne pokonywanie zakrętów. Bieżnik ma zastosowanie w rowerach szosowo-terenowych typu mtb, gravel czy przełaj. Opona wybierana na wyścigi.

Zobacz Opona Vittoria Terreno Dry dla kół 29 cali.

Opona Vittoria Terreno XC Race
Vittoria Terreno XC

Vittoria Terreno XC

Topowa opony Vittorii. Szybka i lekka opona dedykowana do XC i na maratony na szybkie, suche trasy. Zapewnia pewną, responsywną przyczepność pod obciążeniem podczas hamowania i pokonywania zakrętów, trwałość a także odporność na przebicia. Wersja TLR, którą można uszczelniać w systemie antyprzebiciowym Tubeless Ready.

Zobacz Opona Vittoria Terreno XC dla kół 29 cali.

Jakie opony do roweru górskiego na asfalt? W ofercie producentów opon rowerowych wyróżniliśmy uniwersalne opony do mtb na asfalt:

Powiązane artykuły:

💡 Uwaga. Możesz zakupić opony w naszym sklepie internetowym z odbiorem w sklepie i zlecić montaż w naszym serwisie rowerowym. Zapraszamy 🙂

Marta i Mariusz z ER-HA Rowery

3 komentarze do „Jakie opony do roweru górskiego na asfalt?

  1. Power5 Odpowiedz

    rower górski na asfalt, to lepiej sobie poderżnąć żyły. Rama powinna być lekka, opony to mniej ważne. Rzeczywiście ciśnienie powinno być wysokie, najwyższe. Nic nie stoi na przeszkodzie aby opona była jak gładki nóż, po bokach może mieć cokolwiek, byle podczas jazdy na asfalcie to nie dotykało asfaltu.

  2. Marta z ER-HA Rowery Autor wpisuOdpowiedz

    Niektórzy nasi klienci szukają po prostu opon, na których będzie im łatwiej śmigać po asfalcie np. podczas dojazdu do pracy lub podczas wycieczek. Taki rower po prostu mają.. czasem więcej jeżdżą w terenie a przychodzą czasy na więcej asfaltu. Pozdrawiam 🙂

  3. mrumruf Odpowiedz

    Powiem tak: mieszkamy w wielkim lesie, więc MTB naturalnie jest standardem. Ale czasem przychodzi nam ochota na dłuższą wycieczkę po wiochach, polach, miasteczkach. Przecież nie kupimy z tego powodu zestawu rowerów specjalnie na okazyjny wyjazd z lasu. Zmiana opon w czwartek to świetne rozwiązanie. Weekend nad jeziorem 30-50 km od domu, po drodze sporo atrakcji. Na codziennych oponach skończyło by się pod knajpą 3 wioski dalej. Powrót na normalne gumy po paru tygodniach. To nie jest głupie rozwiązanie. Nie mówimy o sporcie, tylko o codziennym pojeździe, transporcie i frajdzie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *